גפני מקים צוות על רפורמה בחקלאות להורדת יוקר המחיה

    משרד החקלאות לא מדבר איתנו. אנחנו בעד תחרות, אך צריך לראות מה מונע אותה. בפירות וירקות אנחנו הזולים ביותר ב- OECD, ששם זה נתמך ומסובסד. שר האוצר מתקשה להתמודד עם המונופולים אז הולכים על החוליה החלשה. יש ריכוזיות
    איתי גדסי 1 Comment on גפני מקים צוות על רפורמה בחקלאות להורדת יוקר המחיה

    בעקבות החלטת האוצר להוריד מכסים על תוצרת חקלאות: יו"ר ועדת הכספים גפני מקים צוות מיוחד שימליץ לוועדת הכספים ולממשלה על רפורמה ארוכת טווח בחקלאות שתאפשר להוריד את יוקר המחייה תוך שמירה על החקלאות • גפני: "ועדת הכספים תחתור לפתרון אמיתי שיוביל באמת להורדת מחירים לצרכן"

    צילום: Yaniv Nadav/Flash90
    משרד החקלאות לא מדבר איתנו. אנחנו בעד תחרות, אך צריך לראות מה מונע אותה. בפירות וירקות אנחנו הזולים ביותר ב- OECD, ששם זה נתמך ומסובסד. שר האוצר מתקשה להתמודד עם המונופולים אז הולכים על החוליה החלשה. יש ריכוזיות
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום דיון סוער במיוחד בעקבות החלטת האוצר להוריד מכסים על תוצרי חקלאות שונים והגדלת מכסות הייבוא, הודיע היום, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני על הקמת צוות מטעם ועדת הכספים ש"ימליץ לוועדה על מתווה ורפורמה ארוכת טווח בחקלאות, כזו שתאזן בין הצורך להוריד את יוקר המחייה לצרכן ובין הצורך להגן על החקלאים ולהבטיח את עתיד החקלאות בישראל". גפני קצב לצוות 60 יום להגשת המלצות והודיע שבצוות יהיו חברים שני ראשי השדולה החקלאית, חברי הכנסת יצחק וקנין ואיתן ברושי. עוד יהיו חברים בצוות בכיר ברשות המיסים, משנה למנכ"ל משרד החקלאות, סגן ראש אגף התקציבים ונציג החקלאים.

    גפני: "לנגד עינינו כוועדת הכספים, עומדת המטרה הורדת מחירים שזה האינטרס של כולם וזאת תוך מניעת פגיעה בחקלאים ובמפעלים העוסקים בתוצרי חקלאות שונים. הורדת מכסים זה הדבר הכי קל אך לא הפתרון. זה ייפגע בחקלאים ולא יוריד מחירים ולכן נדרשת תכנית מקיפה למציאת פתרון אמיתי שייטיב בפועל עם החקלאים וגם עם 8 מיליון אזרחים".

    ח"כ איתן ברושי אמר כי "נראה שמישהו הציב לעצמו למטרה לחסל את החקלאות. נדרש להציב חזון ויעדים תוך ביצוע תהליך מסודר ורק אח"כ לפנות להורדת מכסים. בשנה האחרונה נראה שמשרד החקלאות הפך לחלק ממשרד האוצר, שהיסטורית יש לו גישה עוינת לחקלאות. משרד החקלאות איבד את הקשר עם החקלאים"

    גם ח"כ יצחק וקנין קרא "להקים ועדה עם נציגות חברי כנסת וחקלאים" ופנה למנכ"ל משרד החקלאות: "תנועת המושבים בראשות אבו-וילן לא מייצגת אותנו. מהלכיה רק פוגעים בחקלאים. אל תדון איתם אלא איתנו החקלאים ישירות".

    וקנין: "צריך לטפל בפערי התיווך ותו לא. כולם מרוויחים על גב החקלאים. לשר האוצר יש כוונות טובות ורוצה להוריד את יוקר המחייה אך הורדת המכסים לא תביא כל בשורה לצרכן. יש פער עצום בין מחירי התוצרת החקלאית לבין מחירה ברשתות השיווק. גם היבוא לא הוביל להוזלה ומחירי פירות וירקות מיובאים הם גבוהים. תוסיפו את המיסים ומחירי המים על החקלאים ולא נשאר להם דבר"

    חברי ועדת הכספים ממפלגתו של שר האוצר, ביקשו להגן על הרפורמה. ח"כ רחל עזריה טענה "יש לנו מחויבות גדולה כלפי החקלאים ולכן עוזרים להם, אבל מחויבים לא פחות ל- 8 מיליון אזרחים שמשלמים יותר מדי ומחויבים להורדת יוקר המחיה. השיח עם החקלאים והתעשיינים מתקדם והדברים הולכים לכיוון הנכון. בשבועות האחרונים ישנה ירידה במחירי הבשר ומבצעים בשוק הדגים לקראת הורדת המכסים. עד היום אזרחי ישראל מימנו מכיסם את הסבסוד לחקלאים ועכשיו בא שר האוצר ואומר שהסבסוד לא יהיה על חשבון האזרחים, אלא על חשבון קופת המדינה כפי שנהוג ב- OECD. אין עתיד למדינה ללא צעירים ועל-כן עלינו להוריד את יוקר המחייה ולאפשר לאנשים לסיים את החודש". נציגי החקלאים: "לא רוצים כסף, רוצים להרוויח כדין מהעבודה שלנו".

    נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים, דובי אמיתי אמר  "משרד החקלאות לא מדבר איתנו. אנחנו בעד תחרות, אך צריך לראות מה מונע אותה. בפירות וירקות אנחנו הזולים ביותר ב- OECD, ששם זה נתמך ומסובסד. שר האוצר מתקשה להתמודד עם המונופולים אז הולכים על החוליה החלשה. יש ריכוזיות. למשל במו"מ על מגה, לא מכניסים שחקנים חדשים. הודיעו שהמטרה להוזיל את המחירים לפסח, אך צו הפחתת המכסים הוא עד חודש יולי". אמיתי התעמת עם מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו שקרא לעברו: "דובי הבעיה שלך שאתה לא מבין בחקלאות ולכן אני לא מדבר איתך".

    מזכ"ל תנועת המושבים, אבשלום אבו-וילן, הגיב על טענות נגדו: "היה הסכם נקודתי והצווים בניגוד לעמדתנו הוסבו לארבעה חודשים ולא לתקופת פסח בלבד. הודיעו לנו שזו רק הפתיחה ושבחוק ההסדרים 2017 תהיה פתיחה טוטלית של היבוא. באירופה מי שפתח את היבוא שילם 17% יותר. המדינה תוותר על מאות מיליוני שקלים הכנסות במהלך חד-צדדי. אנחנו נתנגד למהלך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רק דבר אחד: אבו וילן הוא קיבוצניק והוא מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל כשמאיר צור המושבניק הוא היו"ר.